پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

رییس مرکز تخصصی اقامه نماز قم، شناخت ابعاد و سنگینی واقعه عاشورا را ضروری دانست و گفت:مطمئنا با این شناخت، می‌توان مدل والگوی زندگی خود را حسینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل، رییس مرکز تخصصی اقامه نماز قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه با اشاره به اینکه افق حق چیزی جز حرکت در مسیر امام زمان(عج) که همان مسیرحق و حقانیت جهانی است نیست، اظهارداشت: برای رسیدن به این افق باید نفس خود را کشته و همه وجودمان را از منیت های نفسانی پاک کنیم.

وی با بیان این که در عزاداری های حسینی گرفتار الفاظ دست و پا گیر دنیوی شده ایم ابراز تاسف کردو ادامه داد: بیش از هر چیز باید این نکته را در نظر بگیریم که رضایت امام حسین(ع) در چیست و از ایشان چه می خواهیم.

این استادحوزه، همچنین شناخت ابعاد و سنگینی واقعه عاشورا را ضروری دانست و افزود: مطمئنا با این شناخت می‌توان مدل والگوی زندگی خود را حسینی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه، اشک برامام حسین(ع) و فهم کربلا و عاشورا، توسل و امید را از جمله راه کارهای تغییر الگوی زندگی امروزی عنوان کرد و گفت: امروز باید سبک زندگی اسلامی حسینی  در زندگی شیعیان نهادینه شود.

حجت الاسلام کفیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وقتی روی خود خط کشیدیم می توانیم دغدغه دینی پیدا کنیم گفت: حضرت زهرا (س) در اوج مصیبت چهل شبانه روز به تک تک منازل  انصار و مهاجرین برای بیعت با امیر المومنین(ع) سرکشی کرد چرا که تنها دین را می دید و دغدغه دین را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha